Olen aivan hukassa työhommien kanssa, kun työviikko alkoikin vasta tänään. Koko päivä on mennyt ihmetellessä, suoraan sanottuna ja suurinpiirtein. Palavereita ja painonhallintaryhmän kokoontuminen, siinä päivän saldo. No, onneksi saatoin yhdessä palaverissa neuloakin.

Painonhallinnasta puheen ollen: paino on nyt virallisen mittauksen mukaan mennyt alaspäin 3 kg. Tämä nyt täällä julkisesti kerrottakoon, sillä sosiaalinen paine on mitä parhain motivaation lähde. Auta armias, jos pitäisi täällä tunnustaa, että painoa on tullut lisää tai sitä ei ole minnekään lähtenytkään. Kärsimätön luonteeni toki kaipaisi vauhdikkaampaa edistymistä, mutta olen päättänyt pitää itseni kurissa ja olen vakaasti päättänyt uskoa, että mikä hitaasti poistuu myös hitaasti tulee takaisin tai ei tule ollenkaan. 10 % tavoitteesta on siis plakkarissa, nyt seuraavan 10 % kimppuun!

Ainoa mikä tuntuu puuttuvan, on soveltuva liikuntalaji, jonka pariin hinkuaisin eikä tarvitsisi sitä motivaatiota etsiskellä. Lentis nyt olisi sellainen, mutta ei ole porukkaa, jossa pelata säännöllisesti, ja niin kauan kuin painoa on näinkin paljon polvien päällä, en välittäisi aktiivisemmin pelata. Ei meinaan ole lystiä se särky ja kipu, jota jatkuu useita päiviä pelien jälkeen. Oikeasti minulla on sellainen olo, että haluaisin tanssia! Olisi aivan upeaa päästä johonkin bailatinoon tai salsaan tai johonkin sellaiseen, jossa saisi laittaa läskit liikkeeseen musiikin tahdissa... Hydrobic tai vesijuoksu olisi nivelille armeliasta, mutta voi että jotenkin inhoan uimahalleja... eikä sillä ole mitään tekemistä uimapukukammon kanssa, olen ihan immuuni kaikelle hössötykselle siitä, ettei voisi näyttäytyä uimapuvussa - hitto, vielä rumempi olisin alasti!

Minulla on muuten huomattavasti kevyempi olo kuin mitä tuo puuttuva 3 kg antaisi olettaa... kumma juttu. Aiempina vuosina mokoma painonpudotus ei olisi minua saanut kunnolla edes hymähtämään, nyt olen innoissani kuin kuusivuotias minuuttia ennen joulupukin tuloa... Mutta se laji! Hyviä ehdotuksia kiitos, kanssablogaajat, jos teillä on...olen haaveillut kuntonyrkkeilystä ja jostain itsepuolustuslajista, vatsatanssista ja vaikka mistä... Mutta siis, olen tosissani: tarvitsen yhden hinkulajin sisäliikuntaan ja yhden ulkoliikuntaan. Ulkoliikunnan suhteen olen päättänyt, että aloitan joko lumikenkäilyn tai hiihdon, mutta se sisälaji! Kössiäkin olisi kiva taas pelata, mutta siihen tarvittaisiin kaveri ja kunnossa olevat nivelet. Sulkis samoin... keilailua ei sitten lasketa kunnon liikunnaksi, vaikka se muuten mukavaa onkin... =)