Aurinko on hellinyt tänään, ja olen saanut maata pari tuntia estottomasti käristämässä itseäni mökin pihamaalla, joka kävellessä tirskuu vettä jalan alla... Vekarat saivat eilisestä käsityömuseokäynnistä oudon puutyöpureman, jota on paranneltu tänään pihamaalle väsätyssä työpajassa ihan urakalla. Minä olen grillannut auringossa, virkannut ja neulonut. Ja juuri äsken isäntä lähti lasten kanssa ensin pelaamaan biljardia, sitten tennistä ja sitten vielä kauppaan. Minä jäin mökille nauttimaan, tiskaamaan rauhassa, keittämään itselleni teetä ja lukemaan blogeja. Kohta sujautan jonkin mukavan dvd:n läppärin suojiin, otan pyöriöösineuleeni tai liilan virkkaustyöni ja rentoudun tunnin, puolitoista. Sitten nuotiota virittämään, ja kun väki saapuu, on vuorossa makkaranpaistoa ja vaahtokarkkien paahtamista illan tummuessa...

Ja kuka vielä välittää siitä, että ensi viikolla on taas työt ja arkinen aherrus? En minä ainakaan! Nyt nautitaan, kun vielä on muutama päivä lomaa ja aurinko paistaa... =)