Kävin hakemassa Pamilta kirjaimen, kohdalleni osui S. Ensin tuntui vaikealta, mutta lopulta tuli runsaudenpula.... Kerronpa siis kymmenen minulle tärkeää asiaa, jotka alkavat kyseisellä kirjaimella.

Siili... identiteettieläimeni. Ensin se oli tunteellinen, sitten ja nykyisin kiroileva, ja oikeastaan taidan itse olla molempia. Kiroileva, piikkikuorensa alla lymyilevä, yltiösosiaalinen ja pahasuinen, herkkä ja tihrusteleva.

Seksi... hei kamoon... ei kai tartte selittää????

Siippa... rakas, rakkaampi, rakkain. Aviomies ja kumppani, luotettava peruskallioni, lasteni isä. Vähäpuheinen (niin, joo, kukapa minun seurassani paljoakaan saisi suunvuoroa???), runoja lukeva, käsistään kätevä. Armoitettu sähköpostiviestien kirjoittaja - kuka rakkauskirjeitä tai pitkiä puheita kaipaisi, kun voi saada sellaisia sähköposteja arkisista asioista?

Suvaitsevaisuus... yksi tärkeimpiä ominaisuuksia, joita ihmisellä voi olla. Suvaitsemattomien kanssa en pitkään tule toimeen, mutta jos en jaksa, poistun mieluummin paikalta.

Suku... minusta on koulittu sukurakas, tai ei siihen kaiketi suurta koulimistakaan ole tarvittu. Suku on suuri ja serkkuja paljon, lapsena vietimme paljon aikaa yhdessä. Elämä heittelee eivätkä sukulaiset aina toimi kuten itse toivoisi, mutta sen verran olen oppinut, että veri on aina vettä sakeampaa. Kaikkia sukulaisiaankaan ei voi rakastaa ja joitakin suorastaan inhoaa, mutta suku on silti aina sukua.

Sanat... olen hyvin verbaalinen ihminen, sanat, kirjaimet ja tekstit ovat merkityksellisiä. Jo lapsesta asti sanoissa oli mielestäni taikaa, ja olen aina ihaillut ihmisiä, joilla on sana hallussaan. Sanoja ei tarvitse olla paljon, mutta niiden sovittaminen yhteen taidokkaasti saa minut aina huokaisemaan ihastuksesta, nauramaan ääneen, kyynelehtimään. Sanoissa piilee uskomaton voima. Kuvat eivät ole koskaan koskettaneet minua yhtä paljon kuin sanat, niin se vain on.

Sivistys... minulle sivistys on aina ollut ja tulee aina olemaan ihmisen mitta. En tarkoita sillä koulusivistystä, en tietoviisautta, en akateemista loppututkintoa tai kyldyyritietoutta. Tarkoitan sillä jotain hyvin kokonaisvaltaista kykyä elää kuin ihminen. Oikeanlaista sivistystä on minusta tietää se, mitä tarvitsee tietää, ja vielä jotain siihen päälle. Sivistystä on se, että on kiinnostunut muista ihmisistä, heidän tavastaan olla ja elää, kunnioittaa heidän erilaisuuttaan ja olemassaolonsa perusteita. Sivistystä on käyttäytyä asiallisesti paikassa kuin paikassa, vaikka ei itse kokisi paikkaa itselleen tärkeäksi. Minulle on myös tärkeää olla yleissivistynyt,  haluan tietää paljon monista asioista, sillä se auttaa hahmottamaan ja tekee ymmärrettäväksi monet asiat. Arvostan myös toisissa ihmisissä tervettä uteliaisuutta, halua ottaa selvää.

Sähköposti... mitenkäs me viestittiinkään ennen kuin oli sähköpostia? Moni sosiaalinen suhteeni kuivuisi täysin kasaan ilman tätä modernin maailman ihmeellistä kommunikaatiomenetelmää. Loistotapa kertoa tärkeitä asioita ja turhanpäiväisiä hupijuttuja. Kynnys on huomattavasti matalampi kuin soittamiseen.

Sosiaalisuus... olen aina ollut ekstrovertti, ulospäin suuntautunut ja sosiaalinen eläin. Vanhemmiten sosiaalisuus on vähentynyt tai ainakin muuttanut muotoaan. Toisten ihmisten seura on minulle kuitenkin tavattoman tärkeää niin työssä kuin vapaa-ajallakin. Vaikka ajoittain tietoisesti eristäydynkin muista ihmisistä, olen kuitenkin vahvasti laumaeläin.

Siisteys... kodissani erittäin harvinainen, mutta juuri harvinaisuudessaan ah, niin tärkeä ja ihana ilmiö! Normaalisti salaan rakkauteni siisteyteen erittäin tehokkaasti. Olen siis salasiisti... =)

Jos sinä haluat kirjaimen, kommentoi ja pyydä.