Aviosiippa huhkii ulkona hirmu vauhdilla ulkohommiansa valmiiksi, että pääsee katsomaan lätkämatsia, ja minä täällä etsin sopivia videokasetteja pelin ja Scooby-Doo -leffan nauhoitukseen... siinä sivussa yritän vielä viimeistellä yhtä poikamyssyä myssyviikkojen poikalakkikisaan, ja neuloa ajosäärystimiä - joista toinen on jo valmiina ja toinen jo nilkassakin asti menossa (siis alhaalta päin aloitettuna).

Aamupäivä on kulunut lankahuonetta järjestellessä, ja harmittelen vain itsekseni, kun en oikein kykene päättämään, mitä seuraavaksi tekisin, kunhan nuo kaksi keskeräistä valmistuvat. Tosin esikoisen mielestä minun on tehtävä tuosta piposta ensin vielä toinen versio, ennen kuin teen mitään muuta. Hmm, kun nyt saisi edes tuon ensimmäisen valmiiksi!

Laskin eilen pikaisesti päässäni, että tänä vuonna (siis tammikuukin mukaan laskien) olen kohta saanut liki yhdeksän kiloa lankaa muunnettua toiseen olomuotoon tai olen sitä vaihtanut johonkin muuhun hyödylliseen... Viimeksi siis Sipin ihaniin pupuihin... Apropå, mistä tulikin mieleeni, että eilen kotiin tullessani minua odotti kirjekuori, jonka päällä olevan käsialan tunnistin Sipin käsialaksi... Ihmeissäni avasin kuoren, ja sieltä paljastui aivan ihana juttu: "sopimusrikkomuksestani" johtuen (*hih*) Sipi oli tehnyt minulle yllätyksenä siilin muotoisen magneetin! Tuo komistus koristaa nyt jääkaappiani, ja vielä kerran kiitos Sipille... viikon työväsymykset pyyhkiytyivät kerralla pois, ja annoit viikonlopulleni mitä parhaimman aloituksen!

Mutta kohta päästään jännäämään... Eiköhän kohta huudeta kuorossa kuin lauma Mertarantoja kerrassaan: IHANAA, LEIJONAT, IHANAA!