Edit: Arvonta on suljettukiinnilopussa, enää ei voi osallistua!

Viime syksyn humussa ja sumussa livahti silmieni ohitse blogin 2-vuotissynttärit, 70 000 kävijääkin on turvallisesti ohitettu, vuosi vaihtui ja sitä rataa... äsken pitkästä aikaa satuin vilkaisemaan Blogilistalla tilastojani ja hyvänen aika! Minulla on 100 tilaajaa! Sitä sietää jo juhlia ja juhlistaa pienellä arvonnalla helmikuisen arjen ratoksi - vai mitä olette mieltä?

Tasaluvusta sata tulee mieleen monia asioita, mutta minulle se toi mieleen ihan ensimmäiseksi iän, syystä tai toisesta. Nuorena tyttönä minuun teki nimittäin suuren vaikutuksen englanninkielinen runo, jonka kuulin koulussa jonkin kuullun ymmärtämisen yhteydessä. Runon nimi on "Let me die a young man's death" eli vapaasti suomentaen se voisi olla Anna minun kuolla kuin nuori mies...

Runossa kirjoittaja toivoo kuolevansa mieleenpainuvalla tavalla, ja erityisesti minua on aina kiherryttänyt toiseksi viimeinen säkeistö, joka käännettynä menisi suurin piirtein näin:

"Tai kun olen 104 ja olen saanut porttikiellon Caverniin...(muistattehan, Liverpoolin kuuuluisa Cavern-klubi, josta Beatles aloitti uransa ja jonne kuulemani mukaan sai porttikiellon 100-vuotiaana... suom. huom.). Löytäisipä rakastajattareni minut vuoteesta tyttärensä kanssa, ja peläten poikansa raivoa hakkaisipa minut pieniksi palasiksi, ja heittäisi pois kaikki palat paitsi sen yhden... " Kieli ulkona

No, runoilijalla oli monia mielenkiintoisia toiveita oman kuolemansa suhteen, mutta ymmärtänette, mitä ajan takaa... Minä en kuitenkaan pyydä teitä kertomaan mahdollisia kuolintapatoiveita, vaan sen sijaan toivoisin sinun kuvittelevan , että olet elänyt 100-vuotiaaksi, ja järjestät itsellesi syntymäpäivät... Mitä vuosisatasynttäreilläsi tapahtuu?

Vastausaikaa ja arvontaan osallistumisaikaa on tämä viikko, arvonta pamahtaa kiinni perjantaina, 13. päivä klo 13.13 (heh heh!).

Palkinnot ovat Keskiäkäiseen tapaan suurellisia: kaksi palkitaan, ja saapi valita, haluaako palkinnoksi a) huivin, b) pipon vai c) lankaa... Iloisten uutisten ilmoittamista varten toivon, että jätät kommenttiisi linkin blogiisi ja/tai sähköpostiosoitteen. Ja sitten vain kuvittelemaan!