Tänään tulee näköjään juttua... No, viikonloppuna tulen olemaan aika hiljaa ainakin blogissa, muuten en aio tosiaankaan olla hiljaa...=)

Eilen olin siis Raijiksen kanssa sokkotreffeillä, sovimme tapaavamme Menitassa tai Hobboksissa neuleiltamissa, ja johan me sitten Menitassa törmättiinkin. Lankoja lähti taas mukaan, mutta varsin kohtuullisessa määrin. Jotain pientä mukavaa löytyi myös SNY:lleni, mutta siitä ollaan ihan, ihan hiljaa...=) Ostin vihreätä lankaa kummitytölle tehtävää synttärilahjaa varten, poltetun oranssin väristä lankaa uutta Flower Power vestiä varten ja kuinka ollakaan, harmaata lankaa villasukkia varten. Maailma on täynnä toinen toistaan upeampia sukkalankoja, ja minä haluan HARMAAT... Mutta jostain syystä mikään muu sukkalanka ei puhutellut minua - ei yhtään. Joten minkäs teet? Ei, minä en edelleenkään tai siis vielä ainakaan aio toteuttaa uudenvuodenlupaustani, vaan Makepeace on ystävällisesti luvannut tikuttaa minulle sukat vastineeksi langasta, jota hän kaipasi ja jota minun ihan vaatimattomista varastoistani sitten sattui löytymään...

Hobboksissakin haahuilimme aikamme, ja katselin muutamaakin kirjaa sillä silmällä, mutta loppujen lopuksi yhtään en ostanut. Katsastin toki nuo Book Depositorystä tilaamani kirjat, ja vaikuttaa siltä, että kaksi on ihan OK ostoksia ja yksi ei niin OK. Vähän myöhemmin syksyllä on varmaan vähän tehtävä inventaariota noissa kirjoissa ja pistettävä jotain myyntiin, kaikkia ei kuitenkaan kannata hyllyssä seisottaa.

Hobboksin pihalla kävi kova puikkojen kilkutus, kun parikymmentä neulojaa tikutteli ahkerasti vaaka-tilkkuja. Yritin kovasti bongailla blogituttavuuksia, mutta arvailuksihan tuo jäi, kun ei kenelläkään ollut rintapielessä isoa laattaa, jossa olisi lukenut blogin nimi tai blogaajan nimimerkki - melkein teki mieli kajauttaa siinä ovella seisoessa, että "kaikki joilla on blogi, käsi ylös!". Mutta eihän neulontaa voi keskeyttää! =) No, joka tapauksessa, jos siellä joku nyt lukijoistani oli neulomassa, niin minä olin se n. klo 18 tienoissa oven vieressä luuhannut tätönen, joka roikutti mustaa moottoripyöräkypärää käsipuolessaan. Jos sellaisen ilmestyksen eilen silmiisi sait, niin olet sitten nähnyt Pelagia-tädin...=) Terveisiä vaan kaikille tutuille ja tuntemattomillekin, vaaka-tilkkuja ainakin syntyi vauhdilla!

Raijiksen kanssa kävimme sitten oikein fiinisti kahvilla ja omenahyveellä Fazerin kahvilassa Kluuvikadulla, ja kyllä oli yhtä hyvää kuin nuoruudesta muistin! Vasta kahdeksan jälkeen suuntasin Lyytin taas kohti kotia, ja sitten olinkin niin väsy, etten edes virkata viitsinyt, vaan sukelsin hyvän kirjan kanssa petiin ja ajoissa unten maille.